Jak zamknąć rachunek w PEKAO SA?

Zakładanie konta w banku dawno nie było tak proste. Dzisiaj właściwie bez wychodzenia z domu możemy online wybrać bank i założyć konto na miarę naszych potrzeb. Na rynku znaleźć można wiele ciekawych ofert a prowadzenie konta może, po spełnieniu kilku prostych warunków, okazać się zupełnie darmowe. Jednak warto pamiętać, aby zamknąć dotychczasowy rachunek osobisty z którego korzystaliśmy przed zmianą, bo większość banków pobiera opłaty za prowadzenie konta, nawet takiego, na którym nie są odnotowywane obroty. Zatem jeśli nie chcemy korzystać z danego rachunku warto złożyć wypowiedzenie. naszego pisma. Zwykle obowiązuje okres wypowiedzenia – niezbędny do uregulowania wszelkich kwestii, w tym finansowych rozliczeń; okres wypowiedzenia trwa 1 miesiąc.

Wizyta w banku z jakiego usług rezygnujemy jest konieczna – trzeba zwrócić wszelkie karty jakie bank nam udostępnił do rachunku. Trzeba będzie uregulować wszelkie należności względem banku. Za zamknięcie ROR nie są naliczane opłaty jeśli prowadzony jest on co najmniej 3 miesiące. W banku PEKAO SA za zamknięcie krócej prowadzonego konta pobierana jest opłata, ujawniona w tabeli opłat i prowizji dostępnej w banku czy na stronie internetowej. Oczywiście udając się do placówki trzeba posiadać dowód osobisty potwierdzający naszą tożsamość, złożyć pisemne wypowiedzenie umowy rachunku i oddać karty dowiązane do konta z jakiego rezygnujemy.

Jeśli okaże się, że rachunek nie został prawidłowo czy terminowo zamknięty potwierdzenie złożenia wypowiedzenia może okazać się dla nas pomocne. Warto sprawdzić po miesiącu, czy rachunek funkcjonuje. Wystarczy spróbować zalogować się do bankowości internetowej – brak opcji oznacza, że konto jest zamknięte poprawnie.

Obecnie zakładając nowy rachunek możemy liczyć często na pomoc w formalnościach związanych z zamknięciem konta poprzedniego. Warto podpytać o taką możliwość. Mamy wówczas pewność, że banki między sobą porozumieją się najlepiej, a my nie będziemy musieli tracić czasu na formalności. Trzeba jednak pamiętać o podpisaniu dla nowego banku upoważnienia – zapewne sam pracownik placówki przekaże ten dokument do podpisu.

Comments are closed.